☰
✕

E-Tebligat zorunluluğu genişledi: Mükelleflere 30 Kasım'a kadar süre

TAKİP ET

E-Tebligatta yeni düzenleme: Kapsamdaki mükellefler için son tarih 30 Kasım Vergi tebligatlarında elektronik sistemin kapsamı yeniden düzenlendi. Zorunluluk kapsamına giren ve henüz kayıt yaptırmayan mevcut mükelleflerin, 30 Kasım 2026'ya kadar başvurularını tamamlaması gerekiyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığının 596 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 11 Ekim’de Resmî Gazete’de yayımlandı. Düzenlemeyle elektronik tebligat sistemine katılım, başvuru ve kullanım esasları belirlendi.

Esnaf ve serbest meslek mensupları da kapsamda

Tebliğdeki istisnalar dışında kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kollektif ve adi komandit şirketlerin sistemi kullanması gerekiyor.

Bu kapsam, gerçek usulde vergilendirilen esnaf, çiftçi, doktor ve avukatları da içeriyor. Ayrıca ÖTV Kanunu’nun (II) sayılı listesindeki kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan kişiler için de yükümlülük bulunuyor.

Kayıt için süre tanındı

Düzenleme öncesinde sisteme katılması gerektiği hâlde kayıt yaptırmamış mevcut mükellefler, tebliğin yayımlandığı ayı izleyen ayın sonuna kadar işlemlerini tamamlamak zorunda. Bu süre 30 Kasım 2026’da doluyor.

Başvurular internetten yapılabilecek

Başvurular, Dijital Vergi Dairesi üzerinden veya ilgili vergi dairesine talep bildirimi verilerek gerçekleştirilebilecek. İnternet başvurularında e-posta ve/veya SMS doğrulamasıyla aktivasyon tamamlanacak.

Mükellefler, tebligatlarını Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet üzerinden görüntüleyebilecek. Düzenleme, Vergi Usul Kanunu’ndaki diğer tebligat yöntemlerinin kullanılmasına da imkân tanıyor.