Müftüden Sakaryalılara Çağrı

TAKİP ET

Sakarya İl Müftüsü Mehmet Aşık'tan İftar Sofralarına Çağrı: İsraf Değil, Paylaşım Rızası Olsun.Ramazan ayı, müslümanlar için manevi bir atmosferde ibadet, paylaşım ve yardımlaşma duygularının yoğunlaştığı bir dönemdir.

Ancak Sakarya İl Müftüsü Mehmet Aşık, bu kutsal ayın anlamına uygun bir şekilde iftar sofralarına dikkat çekerek, lüks ve israfın önüne geçilmesi için önemli bir çağrıda bulundu.

Müftü Aşık, yaptığı açıklamada, "Yaptığımız her işi Allah'ın rızası için yapalım. İftar sofralarının çok israf olacak şekilde hazırlamayalım. İftar sofralarından arta kalmasın. Sade bir iftar sofrası olsun. Yemeklerimiz çöpe atılmasın. Gazze'de, Doğu Türkistan'da ve Afrika'da kardeşlerimiz açlık içerisinde kıvranırken biz burada yiyeceklerimizi çöpe atmayalım. İftar sofralarımız israf sofrası olmasın" ifadelerini kullandı.

Müftü Aşık'ın bu çağrısı, toplumun vicdanında bir duyarlılık oluşturarak israfın önlenmesine katkı sağlamayı amaçlıyor. İnsanların kendi sofralarında lüks ve şatafatlı sunumlar yerine, sade bir iftar sofrasının bereketine vurgu yaparak, bu bereketin paylaşım ve yardımlaşma kültürüyle birleşmesini istiyor.

Ramazan'ın manevi atmosferi içinde Müftü Aşık'ın çağrısıyla birlikte, bireylerin daha ölçülü ve paylaşımcı bir yaklaşım sergilemeleri, açlıkla mücadele eden kardeşlerimize yardım eli uzatmaları önem taşıyor. Müftü Aşık'ın mesajı, sadece iftar sofralarının israfından değil, aynı zamanda yardımlaşma ve dayanışmanın önemine vurgu yaparak, toplumun birlik içinde olmasını, ihtiyaç sahiplerine yardım elini uzatmasını teşvik ediyor.

Bu çağrı, Sakaryalıları düşünce ve davranışlarında daha duyarlı ve sorumlu olmaya yönlendirerek, Ramazan'ın manevi değerlerini en güzel şekilde yaşamalarına vesile olabilir.