Sultangazi'de hurdacılar çöp konteynerini "atölyeye" çevirdi

TAKİP ET

Sultangazi'de bazı hurdacıların çöp konteynerlerini adeta çalışma alanına çevirmesi mahalle sakinlerinin tepkisine neden oldu. Hurda arabasıyla getirdikleri eski yatağı çöp konteynerinin yanında parçalayan kişiler, içindeki demir telleri aldıktan sonra kalan parçaları sokak ortasında bırakarak bölgeden ayrıldı. O anlar güvenlik kamerasına yansıdı.

Sultangazi'de bazı hurdacıların çöp konteynerlerini adeta çalışma alanına çevirmesi mahalle sakinlerinin tepkisine neden oldu. Hurda arabasıyla getirdikleri eski yatağı çöp konteynerinin yanında parçalayan kişiler, içindeki demir telleri aldıktan sonra kalan parçaları sokak ortasında bırakarak bölgeden ayrıldı. O anlar güvenlik kamerasına yansıdı.

Olay, pazartesi günü saat 20.30 sıralarında Sultangazi ilçesi Cebeci Mahallesi'nde meydana geldi. İddiaya göre hurdacılar, hurda arabasıyla getirdikleri eski yatağı çöp konteynerinin yanında parçalayarak içerisindeki demir tellerini aldı. Geriye kalan yatak parçalarını ise sokak ortasında bırakarak bölgeden ayrıldı. Aynı noktada benzer olayların sık sık yaşandığını belirten mahalle sakinleri, özellikle gece saatlerinde yapılan hurda kırma işlemleri nedeniyle hem gürültü hem de çevre kirliliği oluştuğunu söyledi.

Çöp konteyneri çevresine bırakılan atıklar cep telefonu kamerasıyla görüntülenirken, iki kişinin eski yatağı parçalayıp demir tellerini aldıktan sonra atıkları sokağa bırakarak uzaklaştığı anlar güvenlik kamerasına yansıdı.

Yaşanan olayı anlatan mahalle sakini Bahtiyar Poslu, Bundan 1,5 yıl kadar önce Sultangazi Belediyesi her sokağın başına, arkamda olduğu gibi çöp konteynerleri yerleştirdi. Bu da gerekli olan bir hizmetti. Diğer mahallelerde de var. Ama şöyle bir durum var; bu çöp konteynerlerini farklı maksatlar için kullananlar oluyor. Daha önce bununla ilgili herhalde 15 kadar video paylaştım. Buraya zamansız bir şekilde mobilya çöpleri atanlar var, farklı şekilde konfeksiyon çöpleri atanlar var. Bunları sürekli belediyeye bildiriyorum. Bir tanesinde güvenlik kamerasından yine kafama takıldı, peşine düştüm. Tanıdık birisi çıktı, bizzat uyardım. O günden beri kendisi yapmıyor. Ama geçen pazartesi günü yine geldiler. Adamlar buraya yatak getiriyor, yatağın içerisindeki telleri çıkarıyorlar. Bayağı burada çalışıyorlar. Kırpıntıları, yatağın kumaşı burada kalıyor, telleri alıp gidiyorlar. Hurdacılar ve bazı iş yerleri burayı kendi çıkarları için kullanıyor ama temiz kullanmıyorlar. Bundan dolayı biz sıkıntı çekiyoruz. Bunun yanı sıra mobilya parçaları ya da demir yığınları bıraktıkları zaman, gece 23.00 gibi gelip kaldırıma dayayıp burada kırma işlemleri yapıyorlar. Bunları anlatmaya çalıştığımız zaman da tartışıyorlar. 'Ekmek param' diyorlar. Ama gece olmasına da gerek yok, gündüzün ortasında burada tak tak demir kırmaya da hakları yok. Bunların suistimal edilmemesi gerekiyor. Aslında bu bizim için güzel bir hizmet. Değerini bilmemiz gerekiyor. Maalesef insanlar pek değerini bilmiyor. Bu konuyla ilgili biraz daha hassas olurlarsa sevinirim. En azından hem çevre kirliliği olmaz hem de artık bunları sürekli evimin önünde görüp sinirim bozulmaz. Umarım bundan sonra daha duyarlı olurlar ifadelerini kullandı.