Tekstil Fabrikasında Karbonmonoksit Zehirlenmesi: 17 İşçi Hastaneye Kaldırıldı

TAKİP ET

Tekstil fabrikasında 17 işçi, karbonmonoksit gazından zehirlendikleri şüphesiyle hastaneye kaldırıldı. Uzmanlar, özellikle kış aylarında soba, doğal gaz ve tüp gaz kullanımı nedeniyle karbonmonoksit zehirlenmelerine karşı dikkatli olunması gerektiği konusunda uyardı.

Acil Tıp Uzmanı Dr. Mehmet Koşargelir, karbonmonoksit zehirlenmesinin baş ağrısı, halsizlik, yorgunluk, bulantı ve kusma gibi belirtilerle kendini gösterdiğini belirtti. Gazın renksiz ve kokusuz olması nedeniyle fark edilmesinin zor olduğunu vurgulayan Koşargelir, zehirlenmelerin önlenmesi için uyumadan önce ortamın havalandırılması, soba ve doğal gaz kaynaklarının kapatıldığından emin olunması gerektiğini söyledi.

Zehirlenme durumunda kapı ve pencerelerin açılarak ortamın havalandırılması, kişilerin temiz havaya çıkarılması ve 112’nin aranması gerektiğini belirten Koşargelir, erken müdahalenin hayati önem taşıdığını ifade etti. Tedavi sürecinde hastalara yüksek dozda oksijen verildiğini, ancak geç kalınması durumunda kalıcı hasarlar oluşabileceğini ekledi.

Özellikle yalnız yaşayan bireylerin zaman zaman kontrol edilmesi gerektiğini söyleyen Koşargelir, şüpheli durumlarda acil servise başvurulmasının hayat kurtarıcı olabileceğini vurguladı. Ayrıca, egzoz gazının kapalı ortamlarda birikerek benzer şekilde zehirlenmeye yol açabileceğine de dikkat çekti.

Yetkililer, karbonmonoksit zehirlenmelerine karşı bacaların düzenli temizlenmesi, gaz kaçaklarının kontrol edilmesi ve ortamlarda yeterli havalandırmanın sağlanması konusunda vatandaşları uyardı.