Üniversite Hastanelerine MHRS Randevu Dönemi

TAKİP ET

MHRS, Üniversite Hastanelerine Entegre Ediliyor Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, üniversite hastanelerinde randevu sistemine yeni bir düzenleme getirildiğini açıkladı. Bakan Memişoğlu, 1 Eylül'den itibaren Yozgat Bozok Üniversitesi ve Pamukkale Üniversitesi hastanelerinde pilot uygulama başlatılarak, MHRS (Merkezi Hekim Randevu Sistemi) üzerinden randevu alınabileceğini duyurdu.

Uşak’taki temasları kapsamında Valiliği ziyaret eden Bakan Memişoğlu, burada Vali Naci Aktaş ve il protokolü tarafından karşılandı. Valilik şeref defterini imzalayan Bakan’a, Cumhuriyet’in 10. yılında çekilen “Cumhuriyeti Biz Böyle Kazandık” isimli tarihi fotoğrafın tablosu hediye edildi.

Valilikte düzenlenen Sağlıklı Türkiye Yüzyılı Uşak Sağlık Yöneticileri Toplantısı sonrasında basın mensuplarına açıklama yapan Memişoğlu, sağlık sisteminde kaliteyi artırmaya yönelik çalışmalara değindi:

“Üniversite hastanelerinin bir kısmına artık MHRS üzerinden randevu alınabilecek. Aile hekimliği kanalıyla bunu pilot olarak uygulamaya başlıyoruz. Amacımız, sağlık hizmetlerinin tüm vatandaşlarımız için daha erişilebilir ve kaliteli hale gelmesi.”

Türkiye’nin sağlık alanında yalnızca hizmet sunan değil, aynı zamanda üreten bir ülke olmayı hedeflediğini söyleyen Memişoğlu, 2026 yılı itibarıyla yerli üretim sağlık ürünlerinin hayata geçirileceğini ifade etti.

Uşak’a Yeni Hastane Müjdesi

Kentin sağlık yatırımlarına da değinen Bakan, Uşak’a 200 yataklı yeni bir hastane kazandırılacağını belirtti.

“Önceliğimiz koruyucu sağlık”

Yaklaşan 3-9 Eylül Halk Sağlığı Haftası kapsamında yapılacak çalışmalara da dikkat çeken Memişoğlu, toplumun sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanması için sahaya ineceklerini söyledi. Özellikle sigara bırakma konusunda vatandaşlara destek verileceğini aktaran Bakan, mobil araçlarla mahalle ve köylere gidilerek bilgilendirme yapılacağını dile getirdi.

Dijital bağımlılık, hareketsizlik ve obezite gibi sorunlara da değinen Memişoğlu, Sağlıklı Hayat Merkezleri’nin sayısının 300’ü aştığını, bu merkezlerde diyetisyen, psikolog ve fizyoterapist gibi uzmanlarla ücretsiz hizmet verildiğini belirtti.