YKS birincileri bu yıl tıp yerine mühendislik ve hukuku seçti

TAKİP ET

YKS birincilerinin tercihi değişti: Tıp bu yıl ilgi görmedi 2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (YKS) tam puan alarak dereceye giren 6 öğrencinin tercihleri belli oldu. Bu yıl birincilerin 5'i mühendislik fakültelerine, 1'i ise hukuk fakültesine yerleşti. Böylece, son yıllarda en çok tercih edilen bölümlerden biri olan tıp fakültesi, 2025'te hiçbir YKS birincisinin tercihi olmadı.

Birincilerin adresi mühendislik ve hukuk
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan açıklamaya göre; TYT ve AYT sayısal puan türünde Türkiye birincisi olan Nizip Fen Lisesi mezunu Ahmet Eren Özyurtseven, Koç Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünü tam burslu kazandı.

Eşit ağırlık ve sözel puan türlerinde birinci gelen Özel Tan Fen Lisesi öğrencisi Muhammed İsmail Kuşat ise tercihini Galatasaray Üniversitesi Hukuk Fakültesinden yana kullandı.

Yabancı Dil Testi (YDT) birincileri de mühendislik fakültelerine yöneldi. İngilizce birincisi Mehmet Sarak, Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’ne; Fransızca birincisi Arda Eren Kartal, Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Programlarına; Arapça birincisi Abdulvahap Burro, İstanbul Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’ne; Rusça birincisi Ediz Doğan Karakoç ise Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği’ne yerleşti.

Son 4 yılın tercihleri değişti
Geçmiş yıllarda birincilerin tercihlerinde tıp fakülteleri öne çıkarken bu yıl farklı bir tablo ortaya çıktı.

2024’te birincilerden 4’ü mühendislik, 2’si iktisat, diğerleri ise işletme, ekonomi ve tıp fakültelerini seçmişti.

2023’te 3 tıp, 2 mühendislik, diğerleri hukuk, ekonomi, psikoloji ve ilahiyat bölümlerine yönelmişti.

2022’de 2 tıp, 2 mühendislik, 2 hukuk, diğerleri iktisat, psikoloji ve ilahiyat tercih etmişti.

2021’de ise 2 tıp, 2 mühendislik, diğerleri hukuk, siyaset bilimi, işletme ve psikoloji bölümlerine yerleşmişti.

YÖK’ten adaylara ek yerleştirme uyarısı
YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, kayıt sürecinin 1-5 Eylül tarihleri arasında yapılacağını hatırlatarak, “Üniversiteye yerleşen tüm adaylarımızı kayıtlarını tamamlamaya ve üniversite yaşamının sunduğu kültürel, sosyal ve akademik imkanlardan yararlanmaya davet ediyorum” dedi.

Özvar ayrıca, herhangi bir programa yerleşemeyen adayların ek yerleştirme sürecini yakından takip etmesi gerektiğini vurguladı.