Gümüş, 2025'te altını solladı
Gümüş altını geride bıraktı: 2025'in en çok kazandıranı oldu Kıymetli metallerde bu yılın yıldızı gümüş oldu. 2025'in başından bu yana yüzde 31'in üzerinde artış kaydeden gümüş, aynı dönemde yüzde 28,7 yükselen altını geride bıraktı.
Gümüş fiyatlarındaki sert yükselişte; küresel ölçekte artan endüstriyel talep, arz sıkıntıları ve jeopolitik gelişmelerin yarattığı güvenli liman arayışı etkili oldu. Ayrıca, Fed’in faiz indirimine yönelik beklentiler ve yatırımcıların altına alternatif arayışı da gümüşe ivme kazandırdı.
Hem sanayide kullanılan hem de değerli metal olarak yatırım aracı görülen gümüş, bugün saat 11.57 itibarıyla 38,38 dolardan işlem görüyor. 2024’ü 29,24 dolar seviyesinde kapatan gümüş, yıl başından bu yana yüzde 31’den fazla değer kazandı.
Altın ise aynı saatte 3 bin 348 dolardan işlem görürken, 2025 başındaki 2 bin 623 dolar seviyesinden bugüne yüzde 28’in üzerinde yükseliş kaydetti. Böylece getirilerde gümüş, altının önüne geçti.