İçişleri Bakanlığı ile ortak yürütülen çalışma kapsamında, okullarda bulunan güvenlik kameraları Emniyet Genel Müdürlüğü'nün Kent Güvenlik Yönetim Sistemi'ne (KGYS) entegre edilecek. Böylece okul çevresi ve okul içindeki güvenlik kameraları, ihtiyaç halinde emniyet birimleri tarafından anlık olarak takip edilebilecek.
OKULLARDA GÜVENLİK SİSTEMİ BAŞTAN SONA YENİLENİYOR
TRT Haber canlı yayınında konuşan Bakan Yusuf Tekin, son dönemde eğitim kurumlarında yaşanan güvenlik olaylarının ardından kapsamlı bir çalışma başlatıldığını belirtti. Tekin, her okulun fiziki yapısı, öğrenci yoğunluğu ve bulunduğu bölgenin risk durumuna göre özel güvenlik planlarının hazırlanacağını söyledi.Bu kapsamda mevcut kamera altyapıları modernize edilecek ve Emniyet'in kullandığı KGYS sistemiyle uyumlu hale getirilecek. Böylece herhangi bir olumsuzluk yaşandığında güvenlik güçleri görüntülere anlık erişim sağlayabilecek ve olaylara daha hızlı müdahale edebilecek.HER OKUL İÇİN FARKLI GÜVENLİK MODELİ
Bakan Tekin, tüm okulların aynı fiziki koşullara sahip olmadığını vurgulayarak güvenlik uygulamalarının standart değil, okul bazlı olacağını ifade etti.Kimi okullarda yüksek güvenlik duvarları ve kontrollü giriş sistemleri bulunurken, bazı okulların daha açık kampüs yapısına sahip olduğunu belirten Tekin, bu nedenle her eğitim kurumuna özel güvenlik senaryolarının hazırlanacağını söyledi.RİSKLİ OKULLARDA POLİS TEDBİRLERİ ARTACAK
Yeni dönemde yalnızca kamera sistemiyle sınırlı kalınmayacak. İçişleri Bakanlığı ile yürütülen koordinasyon kapsamında özellikle risk grubunda değerlendirilen okullarda sabit polis görevlendirmeleri artırılacak.Bunun yanında okul çevrelerinde ekip ve devriye sayısı yükseltilecek. Öğrencilerin giriş ve çıkış saatlerinde güvenlik önlemleri daha yoğun şekilde uygulanacak. Okul çevresinde huzuru bozan, öğrencileri tehdit eden veya şiddet olaylarına karışan kişiler hakkında da hukuki süreçlerin daha hızlı işletileceği belirtildi.DİJİTAL ORTAMLAR DA TAKİP ALTINDA
Bakan Tekin'in dikkat çektiği bir diğer konu ise çocukların dijital dünyadaki güvenliği oldu.Milli Eğitim Bakanlığı ile Emniyet birimleri, özellikle çocukların yoğun vakit geçirdiği çevrim içi oyun platformları ve dijital ortamlarda karşılaşabilecekleri riskleri de mercek altına aldı.Akran zorbalığı, dijital şiddet, siber zorbalık, zararlı içerikler ve bağımlılık oluşturan davranışlar üzerine yürütülecek analizler doğrultusunda öğrencilere yönelik rehberlik programları hazırlanacak. Rehber öğretmenler ve ailelerle koordineli çalışmalar yürütülerek çocukların dijital ortamda daha güvenli hareket etmeleri hedeflenecek.AMAÇ: OKULLARDA GÜVENLİ ORTAM OLUŞTURMAK
Yeni güvenlik modeliyle birlikte hem okul içinde hem de okul çevresinde yaşanabilecek olayların önüne geçilmesi, güvenlik güçlerinin olaylara daha kısa sürede müdahale edebilmesi ve öğrencilerin kendilerini daha güvenli hissettiği eğitim ortamlarının oluşturulması amaçlanıyor.Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni eğitim-öğretim yılı öncesinde teknik altyapı çalışmalarını tamamlayarak sistemi kademeli şekilde Türkiye genelindeki okullarda devreye alması bekleniyor.