Karayolları tarihine değinerek konuşmasına başlayan Bakan Uraloğlu, Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana karayolu altyapısında sağlanan dönüşümlerin önemine dikkat çekti. Uraloğlu, yolların yalnızca ulaşımı değil, ülkenin geleceğini inşa ettiğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, 2000'li yıllardan bugüne kadar karayolu yatırımları sayesinde Türkiye'nin köprü, tünel ve viyadük uzunluklarında rekor seviyelere ulaştığını söyledi. "Bugün köprü ve viyadük uzunluklarımız uç uca eklendiğinde İstanbul’dan Iğdır’a kadar uzanıyor" ifadelerini kullanan Uraloğlu, yapılan yatırımların yılda 199 milyar liralık ekonomik katkı sağladığını belirtti.
Özellikle Kuzey Marmara Otoyolu’nun stratejik önemine vurgu yapan Bakan, bu güzergahın deprem gibi afet durumlarında kritik bir ulaşım koridoru olacağını dile getirdi. "Kuzey Marmara Otoyolu, en şiddetli depremlere karşı dayanıklı tasarlandı. Büyük bir afet yaşansa bile İstanbul, Kocaeli ve Sakarya’ya erişim sağlanacak" dedi.
Bunun yanı sıra, Avrasya Tüneli ve Marmaray gibi mega projelerin de tsunami ve sıvılaşma gibi riskler göz önünde bulundurularak uluslararası standartlara uygun inşa edildiğini hatırlatan Uraloğlu, afetlere karşı dirençli bir ulaşım ağı kurduklarını ifade etti.
Toplantıda ayrıca, 2053 yılı hedeflerine de değinen Uraloğlu, otoyol ağının 38 bin kilometreye çıkarılmasının planlandığını ve yeni projelerle Türkiye'nin ulaşımda bölgesel bir üs haline geleceğini söyledi. “Türkiye Yüzyılı” vizyonu doğrultusunda çalışmaların kararlılıkla devam edeceğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu son olarak, yaşanabilecek afetlere karşı her türlü hazırlığın yapıldığını belirterek, "Allah milletimizi her türlü afetten korusun" dedi.