Ancak bu yeniliklerin, tamamen reklamsız ve ücretsiz kalması zor görünüyor. Şu anda kullanıcılar reklamsız bir deneyim yaşıyor ve platformu kullanmak için veri paylaşımı dışında herhangi bir bedel ödemiyorlar.
REKLAMLI SİSTEM MASADA
Sızdırılan belgeler ve OpenAI'nin gelecek yıllara yönelik gelir projeksiyonları, şirketin ChatGPT'ye reklam entegre etmeyi ciddi şekilde değerlendirdiğini ortaya koyuyor.
The Information tarafından elde edilen verilere göre, OpenAI 2029 yılına kadar 125 milyar dolarlık gelir hedefliyor. Bu rakam, daha önceki tahminlerin 25 milyar dolar üzerinde. Şirketin gelir artışının, özellikle reklam gibi ücretsiz kullanıcıdan para kazanmayı hedefleyen yeni ürün kategorilerinden gelmesi bekleniyor.
OpenAI CEO'su Sam Altman, geçmişte reklamlara sıcak bakmadığını ifade etmişti. Şirket de geçtiğimiz yıl ChatGPT Search’ün tanıtımı sırasında reklam göstermeyi planlamadığını duyurmuştu.
Fakat son raporlar, 2024'ün sonlarına doğru OpenAI'nin reklam seçeneğini yeniden masaya yatırdığını doğruladı.
ChatGPT'nin gelişmiş görüntü üretme özelliklerinin sosyal medyada büyük ilgi görmesi ve kullanıcı sayısının patlama yapması, ücretsiz katmanda reklam yayınlamayı şirket için daha cazip bir seçenek haline getirmiş olabilir.