Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin Uygulama Aşamaları
Modelin başarılı bir şekilde hayata geçirilmesi için çeşitli aşamalar planlandı. Eğitici eğitimleri 3 Haziran’da başladı ve öğretmen eğitimi ise 2-6 Eylül tarihlerinde yapılacak. Eğitici eğitimi belgesi almış öğretmenler, okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde eğitim verecek. Eğitimler, teorik ve uygulamalı olarak planlanmış olup, il veya ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından 3 gün sürecek.Diğer sınıf düzeylerinde derse giren öğretmenler içinse eğitimler birinci dönemdeki ara tatilde düzenlenecek. Eğitimler branş temelli olup, en fazla 50 kişilik gruplar halinde gerçekleştirilecek.Eğitimde Yeni Yaklaşımlar
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğretmenlerin okul idareleri tarafından sınıf düzeylerine göre atanmasını ve ilgili branşlarda eğitim almasını sağlayacak. Herhangi bir zorunluluk durumunda öğretmen değişiklikleri yaşandığında, bu sınıflara girecek öğretmenlerin eğitimlerini tamamlamış olmaları gerekecek.Eğitim yönetimi açısından, okul yöneticileri Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni’ni inceleyecek ve modelin yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli rollerini anlamak için bilgilendirici eğitimler alacak. Ayrıca, zümre toplantılarında modelin temel yaklaşımı ve öğrenci profili göz önünde bulundurularak öğretim programları ve ders kitapları değerlendirilecek.Özel Eğitim ve BEP Uygulamaları
Modelin uygulama sürecinde özel eğitim okullarında da Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programı esas alınacak. Öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) bu modele uygun olarak hazırlanacak ve kaynaştırma uygulamaları da aynı doğrultuda planlanacak.Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme
Model kapsamında, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin yanı sıra öğrenme eksiklikleri ve eğilimlerine ilişkin veri oluşturacak ölçme ve değerlendirme faaliyetleri yürütülecek. Ancak, akademik başarılarına göre sıralamalar yapılacak ve il, ilçe veya okul geneli sınavlar gerçekleştirilmeyecek. Sınıf içi ölçme, bilgi ve beceri bütünlüğünü ölçecek şekilde hazırlanacak.Edebiyat ve Eleştirel Okuma
Modelin bir parçası olarak, ilkokul ve ortaokul kademelerinde öğrenciler yılda dört eser okuyacak ve lise kademesinde de iki dönemde dört eser ile bir eleştirel film analizi yapılacak. Okunan eserlerin ve izlenen filmlerin seçiminde öğretim programında belirtilen kriterler dikkate alınacak ve öğrenciler, kitap okuma alışkanlıklarını geliştirecek şekilde teşvik edilecek.Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, eğitimde bütünsel bir gelişimi hedeflerken, öğrencilere entegre ve kapsamlı bir eğitim sunmayı amaçlıyor. Bu yenilikçi model, eğitim sisteminin her kademesinde köklü değişiklikler getirecek ve eğitim kalitesini artırmayı hedefleyecek.