Burada yaptığı konuşmada, 28 Şubat darbesinin yıl dönümüne dikkat çekerek, dönemin Milli Güvenlik Kurulu'nun hükümete yönelik müdahalesinin, özellikle eğitim politikalarını hedef aldığını söyledi.
Tekin, 28 Şubat sürecinde alınan kararların imam hatip okullarına, İslami kurumlara ve tarikatlara yönelik olduğunu belirterek, "Bu kararlar, bu yapıların önünü kesmeyi amaçlıyordu," dedi. Özellikle imam hatip okullarının kapatılması ve kesintisiz eğitim uygulamasının bu sürecin önemli bir parçası olduğunu hatırlatan Bakan Tekin, o dönemde eğitim alanındaki bu müdahalelerin uzun vadede çok olumsuz etkiler yarattığını ifade etti.
Bakan Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü: "28 Şubat, toplumun geçmişiyle bağını koparmayı hedefleyen, tepeden inmeci bir anlayışın zirve noktalarından biriydi. Ancak milletin ferasetiyle bu süreç son buldu. Bugün burada bu etkinliği gerçekleştiriyor olmamız, o sürecin geride kaldığını ve milletimizin geçmişiyle gurur duyarak geleceğe umutla baktığını gösteriyor."
"Türkiye Yüzyılı İçin Köklerden Geleceğe"
Bakan Tekin, salondaki öğrencilerin taşıdığı "Maarif Modeli Köklerden Geleceğe" pankartına da atıfta bulunarak, Türkiye'nin geleceğini inşa ederken geçmişiyle gurur duyan bir nesil yetiştirmeyi hedeflediklerini belirtti. "Bizim amacımız, gençlerimize kendi geçmişlerini öğretmek ve onları, tüm dünyada kendi milletinin ve medeniyetinin değerlerini en yüksek seviyeye taşımak için hazırlamak," diyen Tekin, bu hedefin sadece Milli Eğitim Bakanlığı'nın değil, tüm toplumun ortak çabasıyla gerçekleştirilebileceğini vurguladı.
Geçmişe Saygı, Geleceğe Yönelik Çabalar
Bakan Tekin, geçmişin kültürel mirasını koruma çabalarının önemine değinerek, öğrencilere atalarının eserlerini doğrudan kaynaklardan öğrenebilecekleri alanlar sunduklarını açıkladı. Yıldız Arşivleri'ndeki deneyimlerinden örnek vererek, Türk milletinin tarihine sahip çıkmanın, sadece bir ulusal görev değil, aynı zamanda bir onur meselesi olduğunu ifade etti.
Gençlik Bakan Yardımcısı Eminoğlu'ndan Geçmişin İzinde Eğitim Vurgusu
Gençlik ve Spor Bakan Yardımcısı Enes Eminoğlu ise gençlere yönelik yapılan Osmanlıca eğitimlerinin ve diğer kültürel etkinliklerin önemine dikkat çekti. "Geçmişin izini sürmek, geleceğimizi şekillendirmek için çok değerli bir çalışmadır," diyen Eminoğlu, gençlerin tarihî mirasa sahip çıkarak Türkiye'nin geleceğinde aktif bir rol oynamalarını teşvik etti.
Ödül Töreni ve Katılımcılar
Program sonunda, Türkiye genelinde düzenlenen bir yarışmanın ödülleri sahiplerini buldu. Milli Eğitim Bakanı Tekin, Enes Eminoğlu, ve diğer yetkililer, yarışmanın birincilerine ödüllerini takdim etti ve öğrencilerle hatıra fotoğrafı çektirdi. Ayrıca, Hayrat Vakfı tarafından Tekin’e özel bir hediye olarak Ahmet Hüsrev Efendi'nin kendi el yazısıyla yazdığı bir Kur'an-ı Kerim tablosu sunuldu.
Etkinliğe İstanbul Valisi Yardımcısı Mustafa Asım Alkan, İl Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür, Başakşehir Kaymakamı Cemil Özgür Öneği, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Coşkun ve Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu da katıldı.