Tarım ve Orman Bakanlığı'nın hayata geçirdiği karekod uygulamasıyla tüketiciler, market, kasap, restoran, kafe gibi işletmelerin denetim geçmişine cep telefonları üzerinden ulaşabilecek. Gıda satış ve toplu tüketim alanında hizmet veren işletmeler için yarından itibaren bu sistemin kullanımı zorunlu hale geliyor.
Yeni sistem sayesinde vatandaşlar, işletmenin son denetim tarihi, kayıt numarası, unvanı ve adres bilgilerine ulaşabilecek. Tüm bu bilgilere erişim ise “Tarım Cebimde” mobil uygulaması ile mümkün olacak. Gıda güvenliğinde şeffaflığı artırmayı hedefleyen bu uygulama, işletmenin girişinde yer alacak karekodun mobil cihazla okutulmasıyla devreye girecek.
KAREKOD ZORUNLU, ÜCRET YOK
İşletmeler, karekodlarını "guvenilirgida.tarimorman.gov.tr" adresi üzerinden ücretsiz şekilde, yalnızca vergi ya da TC kimlik numarası ve kayıt bilgilerini girerek oluşturabilecek. Herhangi bir başvuru süreci, belge ya da ödeme gerekmeyecek. Karekodun, tüketicilerin rahatlıkla görebileceği bir noktada yer alması ise yeterli.
GIDA DENETİMLERİ ŞEFFAFLAŞACAK
Tarım ve Orman Bakanlığı yetkilileri, uygulamanın tüketici haklarını güçlendireceğini, resmi denetimlerin görünürlüğünü artıracağını ve halk sağlığını koruma yönünde önemli bir adım olduğunu vurguluyor. Tüketiciler, işletmeye dair olası bir sorun fark ettiklerinde “Alo 174 Gıda Hattı” üzerinden kolayca bildirimde bulunabilecek.
KULLANMAYANA CEZA VAR
Uygulamaya geçmeyen işletmelere, yapılan denetimlerde idari para cezası uygulanacak. Bakanlık, sistemin takibini hem kendi ekipleriyle hem de vatandaş bildirimleriyle sağlayacak. Yetkililer, “En iyi denetçi tüketicinin kendisidir” diyerek vatandaşları bilinçli olmaya ve sistemi aktif olarak kullanmaya çağırıyor.
Yeni dönemle birlikte hem tüketici hem de işletmeci için daha şeffaf ve güvenilir bir gıda piyasası hedefleniyor.








